Fattigmansjul

Har nyss varit ute pa en promenad...skulle handla lite och tankte passa pa att titta lite i folks fonster. Japp, jag ar en sandar laskig fonstertittare som gillar att titta in i andra manniskor hus. Jag ar en otack person. Otack! Tankte titta lite pa fina ljus och sant sa har efter advent i novembermorkret. Men na, hela stan ar fortfarande svart och gra. Inte en endaste stake eller stjarna sag jag lysa, inte ett enda julpynt. Inte. Ett. Enda. Jag fick nastan satta mig ner pa trottoarkanten, ta mig for brostet och ta djupa andetag. Forutom en skitful blinkande snogubbe fanns inte nagot fint att titta pa. Besvikelse! I min desperation skulle jag pynta mitt eget hem med levande ljus och blommor. Men na, inte det heller. Jag vagrar ta in turkosa ljus i mitt hem och julstjarnorna som skulle vara roda hade redan vissnat och lutade mer at det svarta hallet. Vafan! Javla ojuligt stalle det har. Men det var kallt, ungefar som pa vintern i alla fall. Och jag hade bade vantar och halsduk. Det narmaste jul jag kom idag.

Sak samma. Ska skaffa mig en julgran. Sa smaningom. Nat ska jag tamefan ha nar jag ska fira jul ensam harborta! Nagra flaskor vin, choklad och julgran sa bor jag overleva. Jojomen.

Har fixat middag till lillfamiljen nu. Nu gar det bra att komma hem. Och kopa med er en flaska vin. Glomde det viktigaste och orkar inte ga ut igen. Jag har tant ljus i alla fall. Hittade ett par hemma. far duga...sa lange. Men snart...snart...da javlar ska det julpyntas!

Som man sager...man saknar det inte forran man inte har det...


Kommentarer
Postat av: lollo

Hoppar in Frysande som en skit..och önskar dig en bra dag.Må så gott hjärtat♥Kramizar!

2009-12-02 @ 09:24:37
URL: http://lollopettersson.bloggplatsen.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0