Nar Sky kom till familjen...inte.

En av mina vanner har sprang omkring med en Beer World Tour-tshirt haromdagen. Pa framsidan stod det typ sju olika sprak att bestalla ol pa. Pa svenska heter det tydligen Tva oler behaga. (Ni far inbilla er att jag har prickar over mina a och o) Jag funderade i tva millisekunder. Vafan ar det for sprak?? Tva oler behaga... Sen poppade det upp. Nagon idiot har formodligen suttit och googlat frasen Two beers please och fatt upp den direkta oversattningen. Tva oler behaga. Det roade mig nagot fruktansvart. Speciellt som ordet oler inte ens finns pa svenska. Dumskallar...


Kommer ni ihag nar vi vaxte upp och bara hade ettan, tvaan och fyran pa tv? Jag kommer ihag. Kommer ni ihag dagen nar aven trean flyttade in i erat hem? Jag kommer ihag. Det var en gladjens dag. Jag ville tamefan aldrig lamna soffan. Trean var lite magisk, lite speciell var man om man hade trean. Jag var speciell...
     
Huset jag bor i nu far en massa klagomal over sig fran mig och min sambo. Vi hatar kanalutbudet. Det ar fyra kanaler. Jojomen...precis som nar vi vaxte upp. Men fyra kanaler...det var ju sa javla magiskt da, sa jag forsoker inbilla mig att det ar helt okej nu ocksa. Inbillandet gar daligt...men jag forsoker.
     Mitt i allt detta spottande over tvn bestallde sambon Sky (nagot slags kabel-tv/parabol-grejs skulle jag tro) pa fyllan. Lyckan var oandlig. Vi skulle fa Sky tillbaka....sky...med riktiga program som man kan zappa som en galning mellan och anda inte hitta nagot att titta pa...underbart... F pastod att Sky skulle komma och installeras pa tisdag (idag). Har har vi det lilla kruxet med att han internetshoppar pa fyllan. Jag kom precis hem. Och Sky ar tamefan inte har. Man vet aldrig om han inte bestallde det, tog fel pa dag eller gav bolaget fel adress. Man vet aldrig...med sambon pa fyllan. Spannande varje gang. Som ett kinderegg...


Jag imponerar mig sjalv litegrann nar jag kan skriva ett helt inlagg om tv. Jag ar ju fan trakigare an Kissie och Bessie och Blondinsara tillsammans. Jihooo!

Man kanske skulle bli kronikor...


Kommentarer
Postat av: mamma

Spelar ingen roll vad du om är lika roligt att läsa jämt.

2009-11-11 @ 09:25:47

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0