Stjarndamm

Jag langtar efter falukorv med stuvade makaroner. Jag langtar efter kottbullar med lingon. Jag langtar efter min familj, mina vanner, riktigt kaffe, ost som inte ar cheddar, marmelad till min mogelost...knackebrod med kaviar...jag langtar efter att prata svenska (det ar inte alls lika latt att vara bitsk pa engelska). Jag langtar efter att kunna ringa vem jag vill nar jag vill utan att betala fem kronor i minuten. Jag alskar att vara borta hemifran sa jag kan sakna och uppskatta det jag aldrig tankte pa tidigare.

(Jag saknar som fan att bo i ett varmt hem med isolering dar man inte fryser som fan sa fort man tar av sig dunjackan)

Men jag vill komma tillbaka hit, komma ihag semestern i sverige med varme, sakna mina vanner lite till och aterga till det har, det nya, det som borjar bli sa javla langtrakigt som alla jobb blir till slut.

Hade grym kvall igar. Jag och sambon hade sverigekvall blandat med nostalgi och lyssnade pa svensk musik och dance-musik fran 90talet. Kunde inte lata bli att undra nar fan jag blev sa gammal. Nar musiken fran hogstadiediscot gick fran att vara hipp till kult. Nar jag gick fran att vara fjorton till 25. Vad hande? KOmmer inte ens ihag vad jag gjorde nar jag var fjorton. Hade formodligen ganska trakigt...misstanker det starkt...

Na nu javlar ar jag trott pa den har forbannade tvn. INTE. ETT. SKIT. ATT. TITTA. PA.

Det har med stjarndamm..som glimtar fran forr...det basta...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0