Svininfluensan

F ar sjuk. Jattesjuk. Typ svininfluensesjuk. Jag ar overtygad om att det ar svinis. F ar killen jag bor med for att fortydliga. Det oroar mig en gnutta att nagon jag delar tak, badrum och kok med sprinegr runt med svininfluensan. Inget ar bekraftat, men det skulle inte forvana mig ett dugg. Inte alls. Sjalv ar han mest overtygad om att han ar doende, sadar som killar gor nar de ar forkylda. Han ligger pa soffan, snorvlar lite, tar sig for pannan och stonar. Aaaaah...jag ar sjuuuuuk... Vi raknar med att han ska overleva helgen atminstone, speciellt med tanke pa att det bara ar 5 timmar kvar av dagen. Han sitter upp, han andas, han ser...nastan...levande ut.

Egentligen ar han nog mest lite snorig och har ont i halsen med en slang av huvudvark...men man vet aldrig....med svinis.

Sjalv har jag spenderat dagen pa soffan, precis som F. Men jag ar frisk...an sa lange. Jag ar bara lat. Har dammsugat, tvattat lite...men that's it. Resten av dagen har jag tittat pa min influensesjuke sovande sambo. Det var kul. Jatte.

Sahar framat kvallen, nar den fantastiska sol vi faktiskt haft hela dagen har gatt ner...funderar jag faktiskt pa att ga till affaren. De har choklad dar. Jag vill ha choklad. Tror det ar bra for immunforsvaret.

Har jag glomt att saga att jag har en fantastiskt fin gasspis i mitt hus? Den anvander vi flitigt pa kvallarna nar vi fryser, for det ar ju sa javla kul att betala hoga gasrakningar. Vi ar valdigt resonabla i mitt hushall. El och gas ar ungefar 3 ggr sa dyrt har som i sverige. Ser fram emot att betala det. Verkligen.

Choklad...for att undvika svinis, inget annat

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0