The Ice cream-truck

Jag ar ledig idag. Gar hemma och dammar (hahaha), stadar, tvattar pch packar, sadar som man gor infor en utlandssemester...eh...hemlandssemester. Det ar jattetyst i huset, eftersom det bara ar skit pa tv. Men plotsligt, for en sisadar tre timmar sedan borjade en melodi ljuda genom bade marg och ben, hus och vaggar...oavbrutet...jatteirriterande. En san dar melodi som later som om den kom fran en mobiltelefon... STorde mig pa det i ungefar tva pch en halv timma. Sedan kom jag pa att det kanske var en mobil. Min mobil. Min vackarklocka med andra ord, for melodin var tamefan lika irriterande och jobbig och hade en san dar stegrande ton om man inte vaknar av den forsta laga melodislingan. Sprang upppfor trappan...det var inte mobilen. Tittade ut genom fonstret. Det var glassbilen! Den javla glassbilen! Inte vet jag hur glassbilar later har...men uppenbarligen litegrann som ett mobilalarm. Forbannade glassgubbe... Saklart han maste ha laten stegrande, inte en javel som vill kopa glass i den har kylan. Dumfan...

Maste dock ge honom lite cred och saga att synen gladde mig en smula. Glassbilen sag ut som pa tv...med en lucka pa sidan som folk koar framfor och med glassgubbe i randigt forklade och fanig hatt. Jag gillar att saker ser ut som pa tv har. Som glassbilen. Och ungar i skoluniform. Och de fula britterna. Jag gillar det. Jag gillar inte glassbilens melodi.

Jag gillart...men vem blir sugen pa glass av en vackarklocka??


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0