Every day is a new day

...och du lär dig något nytt varje dag.

För att vara lite sådär djup och filosofisk så HAR jag nog lärt mig något nytt varenda dag sedan jag kom hit. Nya uttryck, ord, recept, lärt mig läsa busstabellen eller nåt annat kul. Det ÄR lärorikt att flytta utomlands och leva i en annan kultur, för även om det bara är rakt över havet så är det så jävla annorlunda. Minsann.

För att vara odjup och rent jävla cynisk och irriterad så har jag även lärt mig en massa annat nytt skit. Fick bland annat ett brev från HR (Human Resources, av någon anledning skickar de alltid en massa jävla brev till mig. Det suger att vara utlänning, ayye) Brevet var ett obra brev. En förbannad vräkning. Det var nytt. Aldrig fått förut. Hotellet gör sig av med mitt hus så jag måste flytta. Hmm...jag som har så himla mycket skräp. Jobbans...


Jag har även lärt mig att man får betala en himla massa pengar om man övertrasserar sitt konto. Skitdyrt. S det tänker jag ju inte göra. Igen. (FAN!!) Min bank här i Skottland skickade också ett brev. Det var också ett skitdumt brev. Jävla bank. Tydligen så har jag på något finurligt sätt övertrasserat mitt konto med 5,37gbp. Uppenbarligen får man en förbannat massa böter då. "unplanned overdraft...pay us lot of money or we kill you!!! Satans monster och förbannade troll! Era jävlar! Massa pengar för varje dag som går vill dom ha. Usch! Vad tror dom?? Jag har MINUS på mitt konto. Uppenbarligen har jag inte råd med feta böter. USCH!
Fattar ni?? Grova böter förminus 60 kronor! Ska spotta på dom jävlarna...

Kvällen spenderades med Dimitri, Munur, Marley och Flannagan ( vilket ni skiter fullständigt i efter som ni inte har en aning om vilka det är...) Vuxen lördagkväll med fanta och poker. Wuufft! Jag är bäst...

(Måste påpeka att även fredagskvällen var vuxen. Film med Neil. Bra av mig!!)


Men vad fan...every day is a new day, och varje dag lär man sig något nytt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0