Jag är en smutsig diskare

KPing is hard work! Ojojoj...tre functions idag. Två stycken efter klockan fyra. Klockan tre slutade diskmaskinen fungera. Bra det. Efter alltihopa, servis, functions, städning...när man är som mest tröttoch vill hem...då var det bara att sätta igång team-känslan, lagandan, vi-håller-ihop-spiriten och hjälpa vår kitchen-porter diska. Efter alla functions. Jävlar, jag har då aldrig sett så många tallrikar i mitt liv. Kan också upplysa er om att man luktar fan inte gott efteråt. Så ikväll var det direkt hem efter jobbet, inga mellanspel i chefens soffa, jag luktade fan för illa. Duschade, bytte om till mjukiskläder, satte igång datorn, musik och tog mig ett glas vin, för det förtjänar man när man är både kock och diskare på en och samma dag. Är dessutom ledig imorgon, så tänker minsann sätta på en film nu...

Har fortfarande inte hört något om var jag ska flytta. Blir förmodligen Leafield. Vill fan inte bo där heller. Personalboendena suger. Måste hitta på nåt annat...dela sovrum med en främling är fan inte nåt jag ser fram emot. Fanfanfan... Funderar på om jag kan muta in mig på chefens soffa...är ju där hela jävla tiden i alla fall. Tror han börjar tröttna på min ständiga närvaro. Men vafasen, det är ju så svårt att motstå ett riktigt hem, med riktiga möbler och ett vackert kök. Får se när han skickar faktura på all tid jag varit där...

Och du...jag går vidare nu...som du...och det gör mig ingenting...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0