När ångesten kom krypande...

...gav jag den en fet käftsmäll och sa åt den att aldrig komma tillbaka!

När man jobbar så här mycket och sover så sällan tar man tillvara på varenda liten stund i sängen. Snoozar extra länge på mornarna, försöker borsta tänderna jättefort påkvällen för att komma i säng fortare, ha väskan packad så man slipper göra det på morgonen...ni vet, ta tillvara på sovandet. När man sedan är ledig, som jag är idag, så har jag en tendens att sova alldeles för mycket. Vaknade vid ett idag. Jag får alltid ångest när jag vaknar så sent och inser att jag kommer slösa bort min lediga dag och inte få ett skit gjort. Det stör mig som fan. Men jag tittade nyss ut genom fönstret. Det regnar. Världens bästa ursäkt för att stanna inne och kolla på en film. Hmmm....men är det inte en filmtittardag? Stanna inne och göra ingenting? Jo, minsann, det är jag säker på att det är. Och om det slutar regna drar jag för gardinjävlarna så jag inte ser skiten. Tänker inte ens duscha på flera flera timmar. Just det.

It´s the people you work with, not where you do it, that matters.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0