Yet another day......

...in this freakin´ paradise. 08:00-00:00 idag. Love it. Älskar att vara på mitt jobb. Jepp. Jag älskar stressen, skriken, de grova skämten, hur vi driver med folk och varandra, de sexuella trakasserierna, kaoset, oordningen, mitt fina corner, kärleken...kärleken, fan vad jag älskar att vara på mitt jobb. Det är tamefan en fabulösisk atmosfär i kök. Älskar kockjävlar! Dessutom hatar jag hur trött jag är, att jag måste vara tillbaka om sju timmar, att mina fötter exploderar, att vi har massor att göra imorgon...och jag älskar fan det också!

Våran restaurangchef kom till mig idag efter en stressig service, suckade och tittade på mig "Jag skulle aldrig kunna vara kock...ni får ju bara se den jobbiga sidan av alltihopa, inte det roliga, tacksamheten och det positiva som vi får" Oj, vad fel han har... Möjligt att vi inte får se ansiktena på de nöjda gästerna...men efter en stressig dag när allt gått bra, alla gäster är glada och man är helt slut...då är man jävligt nöjd. Tro mig, det är på vår sida av alltihopa det roliga händer. Försök dra sexskämt, driva med folk eller kasta spagetti ute i restaurangen utan att bli utkastad i gränden. Pff...inte för att JAG skulle kunna kasta spagetti utan att bli utkastad, men det lät rolgit. Dessutom såg jag ett jävligt roligt matkrig på tv igår som gjorde mig lite avundsjuk. Skulle vilja testa nån gång... Det är i köket det händer, där alla skratten finns...där kärleken är. Minsann! Där vi är är det alltid fabulösiskt!

Om man inte har varit där...kan man inte förstå. Man måste fan älska det här för att stå ut. Alternativt vara helknäpp.

Kommentarer
Postat av: mamma

Vad glad jag blev när du hade skrivit igen, så jag har nåt att läsa, roligt.Kramar

2009-09-17 @ 09:01:02
Postat av: mamma

Vad glad jag blev när du hade skrivit igen, så jag har nåt att läsa, roligt.Kramar

2009-09-17 @ 09:02:15
Postat av: Camilla

Låter som att du har de bra.. tror du att du kan få ledigt några dagar i höst så man kan komma och hälsa på dig?? Saknar dig ju... puss

2009-09-17 @ 10:19:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0