Min sol lyser lite starkare idag.

Gårdagen spårade ur. Som vanligt sade jag alldeles för många sanningar till folk som var helt onödiga. Hur så lite alkohol kunde slå ner mig så fort är ett fantastiskt fenomen. Jag gillar det inte alls. Att jag började sju imorse är bara en parentes I alltihop. Nu pratar vi inte mer om det. Punkt.

Kom hem tidigare än väntat. Min plan att sova från sju sprack när jag såg hur fint väder det var ute. Får man inte automatiskt lite ångest när solen lyser, fåglarna kvittrar och allt man vill göra är sova? Jag kan inte. Det vore lite skam att slösa bort vackert väder genom att sova. Så jag öppnade mitt sovrumsfönster och nu lyssnar på på både fåglarna och ungarna som sparkar boll utanför. Jag låtsas gilla det. Det låter som sommar. Fint.


Btw…är det inte dags för lite skatteåterbäring snart? Jag hänger inte riktigt med I den svenska tidsplanen längre. Att det är påsk har gått mig helt förbi. Förresten är jag jävligt besviken på att man bara får lura folk fram till kl 12.00 här. Lunch alltså. SÅ jävla B. Inte för att jag någonsin utnyttjar första april, men OM jag gjorde det ´vill jag kunna göra det under hela dagen, innan lunch är jag definitivt för trött…

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0