Utfyllnad

Det liksom kliar lite I mina fingertoppar och jag är så jävla sugen på att skriva. Jag tänker alldeles för mycket och önskar att jag skrev dagbok om det jag inte kan hänga ut här. Jag gjorde det en gång, skrev dagbok, men det tog för lång tid att få ner på papper det som trängdes I huvudet. På fullt allvar. Jag blev svinfrustrerad av att ha så mycket att säga men glömma hälften så jag slutade. Just det.
Jag vill skriva om vad jag gjorde förra veckan, men ingenting hände. Jag vill berätta om människorna jag träffade, men det var inget nytt. Jag vill ha något alldeles förbannat roligt att skriva om men det finns inget. Frustrerande. Mmm…
Däremot var jag på shoppingrunda med en väninna igår. Typ ÖB, Coop och bolaget. Jag svor dyrt och heligt att aldrig aldrig aldrig mer göra den turen med henne. Svinjobbig var hon. Köpte alla onödiga saker man inte behöver och jag fick lite migrän. Hon undrade vad jag suckade över och fortsätte slänga saker I sin lilla korg. Korgen som jag sade borde ha varit en vagn men hon envisades med att det inte behövdes och det slutade med att korgen var översvämmad och att vi bar halva shoppingen I våra famnar. Men vagn…det behövdes inte.  Jag var tacksam och utmattad när vi äntligen åkte hem. Trots löftet att aldrig göra om det vet jag att det inte blir så… Självklart handlar jag med mina vänner emellanåt. Lika självklart är det att jag blir lika irriterad igen. Men det gör inget. Det ingår. Jag andas tio gånger och ger henne en örfil så går det över.
Det liksom kliar lite I mina fingertoppar och jag är så jävla sugen på att skriva. Jag tänker alldeles för mycket och önskar att jag skrev dagbok om det jag inte kan hänga ut här. Jag gjorde det en gång, skrev dagbok, men det tog för lång tid att få ner på papper det som trängdes I huvudet. På fullt allvar. Jag blev svinfrustrerad av att ha så mycket att säga men glömma hälften så jag slutade. Just det.
Jag vill skriva om vad jag gjorde förra veckan, men ingenting hände. Jag vill berätta om människorna jag träffade, men det var inget nytt. Jag vill ha något alldeles förbannat roligt att skriva om men det finns inget. Frustrerande. Mmm…
Däremot var jag på shoppingrunda med en väninna igår. Typ ÖB, Coop och bolaget. Jag svor dyrt och heligt att aldrig aldrig aldrig mer göra den turen med henne. Svinjobbig var hon. Köpte alla onödiga saker man inte behöver och jag fick lite migrän. Hon undrade vad jag suckade över och fortsätte slänga saker I sin lilla korg. Korgen som jag sade borde ha varit en vagn men hon envisades med att det inte behövdes och det slutade med att korgen var översvämmad och att vi bar halva shoppingen I våra famnar. Men vagn…det behövdes inte.  Jag var tacksam och utmattad när vi äntligen åkte hem. Trots löftet att aldrig göra om det vet jag att det inte blir så… Självklart handlar jag med mina vänner emellanåt. Lika självklart är det att jag blir lika irriterad igen. Men det gör inget. Det ingår. Jag andas tio gånger och ger henne en örfil så går det över.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0