Min stackars hjärna...

147053. Så många inlägg har det postats idag på blogg.se. Än så länge. Klockan är en sådär fem I fyra. Etthundrafyrtiosjutusenfemtiotre inlägg. Det är en jävla massa det. Jag inser plötslig hur liten jag är I världen och hur obetydlig mina texter är I bloggsammanhang. Jag försöker räkna på hur man rättvist skulle kunna fördela sveriges nio miljoner invånare på alla som bloggar så att alla får lika mycket uppmärksamhet. Jag inser snabbt att det är för mycket siffror för min hjärna som hellre hanterar färg och form och skrift än adderar och subtraherar. Så jag ger upp. Kissie (ja, jag vet vem hon är) säger att hon har en miljon besökare I veckan. Jag försökte kolla upp hur många fjortonåringar det bor I sverige för jag hoppas att det bara är dom som läser (och så jag då, eftersom jag uppenbarligen vet vem hon är). Men en miljon. Det är en jävla massa. Det är en niondel av sveriges befolkning. Var nionde person du ser på stan läser Kissies blogg. Hur sorgsamt är inte det…vi har tråkigt numera…var nionde person läser en blogg av någon som inte har något att säga. Jag vet I och för sig inte riktigt vad jag ville säga med det här heller… Jag tror jag blandade in för mycket siffror och blev förvirrad.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0