Saker jag tänker på...

Jag skulle precis gå och lägga mig. Tittade ut genom mitt fönster på gatan. Det är soptunnedag. Den blå soptunnan. Det är den man slänger återvinning i. Kartonger och sånt. Det stod en tunna utanför varenda hus på vår gata. Massa blått. Utom utanför vår grind. Är vi de enda i Skottland som inte återvinner? Är vi dåliga människor?

Det finns även en svart plastlåda man ska ställa ut var tredje vecka. Den är för glas. Typ vinflaskor. Min kombo vägrar använda den och slänger allt glas i vanliga soptunnan. Han säger att han minsann inte vill visa våra grannar hur mycket vi dricker. Någonstans i slutet av december pekade jag ut på gatan och menade att allas svarta boxar var fulla. Han fnyste åt mig och mumlade att alla dricker sådär mycket runt jul. Våra låda är lika full varje vecka.

Så nej, vi sorterar varken kartonger eller glas. Vi är miljöbovar.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0