Tack och lov att jag jobbar imorgon

Jag stannade I min säng till klockan tre idag. Det tyckte jag var en bra grej. Jag kommer inte tycka det är lika bra ikväll när jag måste sova tidigt för att jobba imorgon. Men helgen blir nog skitkul… Skitkul. Duschade, färgade håret, sedan kom sambon hem. Efter en hel dag på jobbet.

-Så…gick du ut idag?

-Nope, sov till tre.

Han svarade inte. Öppnade en öl och satte sig framför datorn. Det är så vi spenderar våra kvällar. Jävligt roligt.


Jag har börjat med en ny grej. Leva genom andra. Folk som faktiskt har något för sig. Det betyder att jag får höra allt det roliga, att jag får låtsas att jag har bra råd att komma med och att jag kan inbilla mig att det faktiskt händer något I mitt eget liv. Det är jättetillfredsställande. Jätte. Tack för det, vännen. Om du håller mig med ett låtsasliv så håller jag dig med uppmuntrande pep talk.

 
Jag måste tametusan ta tag i mig själv...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0