Vad gör vi i den här djungeln?

-Och vad ska du göra imorgon då? frågar han nöjt strax innan vi går och lägger oss. Det roar honom att jag hatar att jag är ledig I fyra dagar.

-Mja…sova..och städa huset kanske. Han flinar åt mig.

-Dagen efter det då?

-Mja…sova…och städa huset kanske. Han flinar igen.

-Onsdag och torsdag då?

Jag funderar…

-Mja…förmodligen sova…och kanske städa lite till. Och eventuellt…men bara kanske tar jag mig till postkontoret på torsdag för att skicka iväg de där breven till bossen. Men det är bara kanske.

Han flinar fortfarande.

-Eller så tar vi breven och bränner dom och så filmar vi det med min mobil, sager han. För det är sådant han sager. Jag tittar på honom.

-Mmm…kanske. Men med tanke på att det är hans hus vi bor I kanske det inte vore så bra.

-Varför inte?

-Hmm…ja, jag är då inte skitsugen på att sova utomhus. Är du?

-Nääee…



Det roar mig att han jobbar I mitt kök I fyra dagar när jag är ledig. Han hatar att vara där. In your face!



Så…eftersom jag tre gånger på raken sagt att jag ska städa huset var det faktiskt planen. Jag har än så länge torkat av bänkarna I köket. Det är progress. Jag minns även att jag sade att jag förmodligen skulle sova när han kommer hem vid fem så det gick bra att komma upp med frukost då. Jag överväger att gå tillbaka till min säng och skita I att städa. Har inte bestämt mig än.




Jag skiter i det. För det är sådant jag gör.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0