Yes sir, I will boogie.

Med jämna mellanrum, nästan dagligen om jag ska vara ärlig, så får jag en massa mejl från min mamma. Det är oftast, nästan jämt, kedjebrev. Ibland är det roliga historier och sådant, men mest mejl som ska skickas vidare för att inte barnen I afrika ska dö eller något annat knäppt som jag inte kunde påverka med ett musklick även om jag ville. Nästan alltid, ja, alltid, varje gång skickar jag INTE vidare. De är roliga att läsa, men jag antar att jag är en av dom som aldrig får veta hur bra kompis jag är genom att räkna blombuketter jag får tillbaka, jag kommer aldrig få uppleva det där som jag väntat på så länge följande dag kl. 11.00 och ingen kommer ringa mig inom åtta minuter från och med nu. Jag kan leva med det. Det känns faktiskt helt okej. Men mamma, ta inte det här negativt, fortsätt skicka, för det är fan de enda mejl jag får förutom reklam och erbjudande om penisförlängning. Än så länge är jag varken I behov av Vetenskapens värld för endast 29.90:- eller större penis (Dock känner jag ett par stycken som är det, I behov av större penis alltså. Dessa mejl vidarebefordar jag alltid till dom. Det är mina egna små kedjebrev och mitt sätt att försöka göra världen till en bättre plats för kvinnan att leva på. Man kan nästan kalla det för mitt bidrag till feminismen)

 

Idag fick jag dock bästa skicka-vidare-mejlet från mamma någonsin. En artikel om Hur man ska bete sig som kvinna. Jag vet inte om hon precis insett att hon misslyckats totalt med att uppfostra mig till en lydig 50-talskvinna och vill försöka ta igen det med en brevkurs eller om det är ett tack-gode-jävlar-I-himlen-att-vi-inte-är-äldre-än-såhär-mejl. Jag tror på det senare. Jag hoppas på det. För jag tror tamefan att jag är en för gammal hund för att lära sitta.


Jag försökte infoga artikeln...det gick åt helvete. Det är för att jag är skitdålig på datorer. Möjligen det enda jag har gemensamt med kvinnor från...vilken årtionde det nu ska vara. Typ 30-talet. (Fel…det är tydligen tidigt 60-tal, insåg jag när jag läste noggrannare. Hujedamej, så nyligen.)

Istället gör jag något jag klarar av och skriver av textjävlen. För att ni ska förstå smaskigheten i alltet.


This is an actual extract from a sex education school textbook for girls in the early 60s in the UK.


 When retiring to the bedroom prepare yourself for bed as promptly as possible. Whilst feminine hygiene is of the utmost importance, your tired husband does not want to queue for the bathroom, as he would have to do for his train. But remember to look your best when going to bed (menar dom full, kåt och villig??) . Try to achieve a look that Is welcoming, without being obvious. If you need to apply face-cream or hair-rollers wait until he is asleep as this can be shocking to a man to see last thing at night. (HAHAHAHA) When it comes to the possibility of intimate relations with your husband it is important to remember your marriage vows and in particular your commitment to obey him. (BD-fucking-SM)

If he feels that he needs to sleep immediately then so be it. In all things be led by your husbands wishes: do not pressure him in any way to stimulate intimacy. Should your husband suggest congress then agree humbly all the while being mindful that a mans satisfaction is more important than a woman’s. (Idioter…) When he reaches his moment of fulfilment a small moan from yourself is encouraging to him and quite sufficient to indicate any enjoyment you may have had. (…och får honom att tro att hregister an har större kuk än han faktiskt har…)


Should your husband suggest any of the more unusual practises (ANALSEX) be obedient and uncomplaining but any reluctance by remaining silent.(SILENT?? Försök själva hålla käften när du får något uppkört I röven!) It is likely that your husband will then fall promptly asleep (I would say MORE than likely) so adjust your clothing (betyder; leta reda på dina trosor som förmodligen ligger ihopknögglade mellan sängen och väggen), freshen up (betyder; torka sperman ur ansiktet) and apply your night-time face and hair-care products.

You may then set the alarm so that you can arise shortly before him in the morning. This will enable you to have his morning cup of tea ready when he awakens. (Du måste skoja! HAN ska upp och jobba och JAG måste kliva ur sängen?? Fetglöm!)



Jävligt utbildande, eller hur? Ta åt er, tjejer. Jag tror fan vi missat nåt…


(Ojoj, vad långt det blev…skitsamma…)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0