Alla vi billiga horor. (jodå, killar kan också vara horor)

I flera dagar har jag gått och väntat på den där inspirationsboosten som skulle få mig att skriva ett sånt där peppigt, skojigt inlägg. Den har uteblivit. Jag har inte ens hittat ork att skriva något skit. Öppnar bloggen, tittar på en blank sida, skriver en mening, suddar ut den och loggar ut. Det är sånT som händer ibland. Inte mycket att göra.. Mamma beklagade sig på tom blogg också....kan inte hjälpa att jag är tråkig.

Däremot hittade jag just världens bästa åsiktskälla. Paradise-knulla-mig-hotel. Så jävla sorgligt. Så tragiska människor. Tack god gud att jag sluppit det. Har genomlidit två avsnitt i mammas soffa och kan inte hjälpa att hoppas att alltihop är ett påhitt. Att det är manus och att dumhuvudena egentligen är betalda skådespelare. Att de inte är sådär dumma, äckliga, billiga på riktigt. Deras ID-kort påstår att de är myndiga, men tittar man på programmet finns tamefan inte en vuxen människa där. När tre tjejer hånglar med varandra OCH samma kille i poolen under fnissiga former funderar jag på om det inte var mer okej att bete sig sådär när man var femton, sexton, när man fortfarande experimenterade, testade sig fram. De är ju förihellvete äckliga. Inte för att jag har något emot frigjorda människor eller sex på något sätt. Jag är absolut för att få ha ohämmat sex med vem och hur många du vill. Men när människor vecka efter vecka, avsnitt efter avsnitt väljer att knulla med en ny person i tv på bästa vuxen-sändningstid kan jag inte låta bli att tycka att Farmen nog är en ganska bra dokusåpa ändå...

Sedan hör jag familjen, föräldrarna, systrarna diskutera. Och de pratar om det. På riktigt. Och jag fattar inte hur man kan bry sig. Jag fattar inte hur min familj, som jag anser vara en skara ganska intelligenta människor kan se det som underhållning. Att de väljer att titta på det. På alla avsnitt. Jag har sett två. Det var upprörande. Jag gillar i och för sig att skratta åt eländet...men att VÄLJA. Att titta. Hela tiden. Inte okej. Och tamefan inte förståeligt. Överhuvudtaget.

Jag behöver vara bitter för att inspireras. Jag är ingen människa med peppiga inlägg. Det lämnar jag gärna till de som bemästrar det bättre. Jag kan cynism. Jag kan vara bitter. Man ska hålla sig till det man kan, som jag brukar säga.

...okej, kanske kanske skulle man i ett lika berusat tillstånd bete sig likadant och knulla med fyra olika killar (eller tjejer) på samma kväll om tillfälle gavs. Men i hellvete om jag skulle skämma ut mig på tv och göra det så farmor kan se....någon jävla respekt för sin omgivning får man väl ha i alla fall.

Jag mår bättre nu. Det känns bra.

Kommentarer
Postat av: jeanine denise

det är underhållning på höööööög nivå!! =D Paradise ruleeees.

All gammal ångest över tidigare fylla försvinner när man ser hur dem beteer sig mohaha.

Paradise e bra för själen

2010-01-27 @ 00:22:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0