Mitt bla-gula hjarta

Celebrity Big Brother. Forsta avsnittet igar och i brist pa annat i den brittiska tv-underhallningsvarlden bankade (soffade?) vi oss framfor det.  Kande igen fa ansikten av de elva lyckliga kandisarna men lyckades namnge Heidi Fleiss, Katia Ivanova, Stephen Baldwin, Sisqo och en overvintrad skadespelerska fran nagon tv-serie och...Basshunter. Fran Sverige. Vad fan??  Just det. VAD FAN??!! Den dar Boten Anna seglade pojkjaveln anda in i samma hus som en Baldwin-bror! Hur i helvete gick det till?? Hur. I. Helvete. Satt med mina kombos, undrade vilka de sa kallade kandisarna var...och da presenterades Jonas. Basshunter. Jag kissade nastan pa mig lite av skratt. Programledaren fragade honom om han hoppades pa att traffa lite trevliga tjejer pa insidan av huset och han svarade..suck...man vill skammas lite...Well, let me put it this way. I will try the  first Base (bass) and I will do some Hunting. AAAAAAHHH!! Som om hans scennamn inte var tontigt nog sa gjorde han nyss om det till en pervig ordlek!!  Let ME put it THIS way; Om tjejerna har minsta vett sa springer dom. Nu.

 

Det ar pa grund av att sadana svenska “kandisar” lanseras utomlands som utlanningar bara tror vi har Abba och Ikea.  Victoria Silvstedt kanske inte heller ar nagon man erkanner att man delar ursprungsland med. Daremot skryter jag garna varje gang jag ser Alexander Skarsgard dyka upp i rutan.  Flera svenskar som lyckats gora sig ett namn har ar den dar programledaren fran det dar spelprogrammet jag inte vet vad det heter som spyr i direktsandning och berattar for killen som ringt in att hon har mensvark. Hon dok upp i Rude Tube ikvall. 100 popularaste YouTube-klippen och hon, menstjejen, var hogt rankad. Man blir ju nastan lite varm i sitt bla-gula hjarta.

 

Okej, nar vi anda ar inne pa amnet; svenska saker i UK. Kaviar gick inte hem hos kombon, inte alls imponerad. Polkagrisar funkade battre. Roxette ar jingel till Grand Theft Auto-klippet. H&M ar inte alls kant som svenskt. Ingen verkar veta vem Svennis ar om man inte forklarar det. Henke Larsson ar tydligen det enda bra som Sverige producerat. Ikea ar for fattiga manniskor (och alla svenskar som aaalskar sitt mobelforetag, typ jag).  Ace of Base vet de mer om an jag, alla svenskar borde alska Abba men tyvarr ar Dancing queen den enda lat jag kommer pa just nu. Skarsgard ar den heta vampyren i True Blood som det ar okej att skryta om, ingen vet att  Prison Break har svenskt hollywod-glans.  Volvo. Saklart. Det vet de vad det ar. Jag maste upplysa dem om att Abba aven gor fisk pa burk. Nagon forsolte prata svensk fotboll med mig men det gick at helvete sa det lade vi ner och atergick till dalahastar som ocksa gick at helvete. For att latta upp stamningen berattade jag om midsommar och spadde pa den sneda synen de formodligen redan har pa mig och mina svenska kollegor har. Mmm...vi ar fantastiska representanter for vart land. Jag har dessutom berattat hur slampiga vi ar i Sverige. Jepp, har sagt att de bara behover aka till en svensk flygplats, fa en avsugning pa toaletten och aka hem igen. Vi ar billiga. I Sverige. Och pa Ikea. Jag tror manga vill flytta till Sverige nu. Jag ar bra for Sveriges turism.


Det ar upprorande att vi ater Bambi, sa tjejen som kommer fran landet dar de ater katt och hund.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0