Scweeeden

Jag är hemma nu. Jag kan använda prickar över mina bokstäver igen. Men jag har fått skriva om den här meningen tre gånger nu för att jag glömt hur man gör. Faller sig inte naturligt att använda höger sida. Man vänjer sig fort vid nya saker...

Reste fruktansvärt länge igår. Åkte från mitt hus vid åtta på morgonen och var hemma i mammas lägenhet vid nio på kvällen. Det tar två timmar att flyga. Jävla tåganslutningar. Ser ut ungefär så idag också. Som en tretton timmars resa. Luktar ungefär likadant med. Däc. Däckade på flyget och vaknade lagom till landning. Det var uppskattat. Kanske inte av mina medpassagerare eftersom jag har en tendens att snarka, men ingen sade något och ingen kastade mig av planet. Det var jävligt snällt av dom.

Det bästa med att flyga med Ryanair är att landa. Den där roliga förinspelade fanfaren som hyllar flygbolagets  punktlighet när man står på marken roar mig otroligt mycket. Och folk applåderar. Jag vet inte riktigt åt vad. Kanske för att piloten tog oss levande från punkt A till punkt B. Kanske för att flygplansmaten var så otroligt god. Jag vet inte...men jag tycker det är skitdumt. Eller så är jag bara avundsjuk. Är tamefan inte en jävel som applåderar mig efter varje arbetsskift.

Allt man såg när jag kom ner på svensk mark var snö. Jag tänkte vända och åka tillbaka till Skottland. Där är det bar mark och sol och jag svettades i min tröja. Jag är inte alls imponerad av den svenska vintern.

En annan rolig grej när man flyger med Ryanair är den inspelade svenska rösten som drar säkerhetsköret innan man lyfter. Med den dialekten är det omöjligt att ta honom på allvar. Jag skulle tro att han driver med mig och vägra ta på mig flytvästen om vi kraschade. Är det kvotering eller vad är det för fel på att ta in någon som pratar förståelig rikssvenska?

Tänkte sova hela dagen. Det meddelade jag även min omvärld. Sedan kom jag på att systersonen kommer hit vid halv elva. Och att jag lovade andra syrran att kolla in hennes nya lägenhet. Som det ser ut nu borde jag vara ledig efter tre, fyra någon gång. Om jag nånsin tar mig in i duschen...

Jag röstar för att vi tar bort snön och stannar inomhus....du och du och du...och jag.


Kommentarer
Postat av: Kim

073 5150149 Lunch, fika, träffas??

2010-01-20 @ 15:46:20
URL: http://kimochbaby.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0