Tvangsinlagg

Forst tankte jag blogga...sedan kom jag pa att jag inte orkade. Sedan loggade jag in och sag att det var tre dagar sedan mitt senaste inlagg. Da fick jag daligt samvete och tvangsskriver nat bara for att fa det gjort.

 

Vad har jag pysslat med i tre dagar??!!

 

Gardagen var ledig....skulle gatt upp vid halv sju for att ta 8-taget till Glasgow med mina svenska kollegor. Jag vaknade kvart over nio och insag att den ekvationen inte riktigt gick ihop. Messade killarna som svarade nagot om Tornrosor och redan var framme i Glasgow for den delen. Jag sov en stund till och lyckades ta mig till tagstationen till tolv. Inte lika bra som atta,  men nara... Tog mig till Ayr, hade en jattemysig shoppingdag alldeles for mig sjalv, fikade, drack ett glas vin, at lunch...bra det. Lyckades gora av med en massa pengar utan att faktiskt handla nagot. Det ar lite av en specialitet jag har.

 

Stod pa gatan i Ayr och....vantade. Gjorde ingenting for en sekund. Klockan var kvart over fem. Fram kommer en kille i  25-30arsaldern, latt berusad.  Han stannar. Tittar pa mig. Sager ingenting. Det var ett underligt ogonblick. Nar han stod dar. Till slut:

Han;  Hej, ar det dar min vaska?

Jag; Nedu, jag ar ganska saker pa att det ar min vaska.

Han; Jaha....(konfunderad) Jag ar ganska saker pa att jag har en sadan vaska. Han vander sig mot sin kompis for att fa medhall. Kompisen gar darifran. Det gor inte killen.

Jag; Mmm...mojligt, men den har ar min serru...

Han; Jaha...jaja. Du...du later inte skotsk.

Jag; Mmm...kan vara for att jag ar svensk.

Han; Aaaah, ar du svensk??!! (alltid lika exotiskt att vara svensk) Jag ar skotsk.

Jag; Jo, jag hor det.

Han;...och full. Jag ar full ocksa.

Jag; Jo, jag kan hora det ocksa. Kommer vara jobbigt att vara du imorgon..

Han flinar och sluddrar lite.

Han; Va?? Vill du att jag ska vakna i din sang imorgon?!

Jag; Eeh...? Nae...

Han; Var det inte det du sa? Vi gort!

Jag; Nae...tror inte det.

Killen stracker sig fram for att kanna lite, ta sig lite friheter sa att saga. Smart och smidig som jag ar glider jag undan hans fingrar otroligt snyggt. Han rynkar pa ogonbrynen.

Han; Men...snalla. Jag har aldrig kant pa ett par svenska brost forut.

Jag;...och uppenbarligen ska du inte gora det ikvall heller. Forresten ropar din kompis pa dig nu.

Killen drar upp sin jacka och visar vanligt upp sin jeansbekladda bakdel for mig. Det ar for ovrig en valdigt fin bakdel men jag fattar inte grejen.

Han; Min kompis vantar pa att du ska kanna pa min rumpa. En svensk tjej har aldrig kant pa min rumpa forr.

 

Jag ar mycket fundersam vid det har laget. Vad ar det har om?? Skum kille. Om det var ett forsok att vakna i min sang sa vet jag inte om jag ar sa imponerad. Efter att jag avbojt erbjudandet om att kanna pa hans rumpa inser han sitt nederlag och borjar ga mot sin kompis. Innan han kommit for langt bort vander han sig om och ropar till mig.

-Skottar ar faktiskt ganska harmlosa. Jag ocksa. Jag lovar! Vi seeeees!!!

Sedan snubblar han ivag in i granden, med ett latt moln av Buckfast foljandes honom som en svans. Jag haller i min vaska och hoppas att ingen annan tanker gora ansprak pa den....

 

Ok, sag Avatar med killarna som kom med taget fran Glasgow for att gora mig sallskap. Fantastisk film! Jag inser att vi inte har tillrackligt med adjektiv i svenska spraket...men filmen ar  underbar! Maste se den igen. I 3d. Jojomen...

 

Nasta gang ger jag honom vaskan direkt...


Kommentarer
Postat av: Mamma

Väskan? Haha, det där var kul, du gjorde min morgon. Kram.

2010-01-08 @ 09:08:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0