Eldhärjad

Alltså, nu är jag förbannad. Någon har eldat upp mina berg! Mina vackra vackra berg. Klev av bussen efter jobbet igår och såg fet rök stiga från mitt hustak. Funderade på vem som glömt stänga av gasen och blev lite orolig över mina kläder och böcker. Det var dock inte mitt hus som brann, utan Bergen bakom. Jättemycket brann det. Fem brandbilar, tre ambulanser och några förmodligen svinrädda barn höll till däruppe. Leka med eld har alltid varit mitt stora intresse, men eldat upp några berg har jag då aldrig gjort. Kommer bli svindyrt för deras föräldrar. När jag var liten trodde min mamma att jag skulle växa upp och bli pyroman. Jag har eldat allt som eldas kan. Hon sade också att man kissar I sängen om man leker med eld. Hon ljög. Jag vet, jag är lite av en expert. Jag misstänker att det var en sån där mamma-lögn man använder för att skrämma sina barn. Men jag är okej med det nu. Okej med att min mamma ljög mig rakt upp I ansiktet. Jag älskar fortfarande eld. Men kanske inte när bergen brinner.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0