Fuskare!

Jag är en sån jävla fuskare. Såhär I väntans tider inser jag att jag blivit lat. Eller bekväm. Eller bara att jag skiter fullständigt I jobbet nu när jag ändå ska lämna. Normalt jobbar man sina timmar, blod, svett och tårar. Sedan gör man några extra timmar och blöder lite till och svettas lite mer och sen gråter man en skvätt till. Helst gratis. För man ställer upp för köket, för kollegorna och man vill ta sig så långt ur skiten som det är möjligt på dygnets 24 timmar. Nu…struntar jag I hur djupt vi sjunker. Jag gör mina nödvändiga timmar, ser till att allt det viktigaste finns, att min prepp är klar. Det lilla extra…det skiter jag fullständigt I. Det kan nån annan ta hand om. Jag är trött på det extra och vill bara sätta mig på det där pissiga Ryanair-planet och åka hem. Vad de andra sager om det? Ja, det struntar jag också I. Glöm team-känslan, glöm laget, glöm kökslojaliteten. Den är så jävla bortblåst den kan bli. Orka vara lojal mot människor jag lämnar om…eh…18 dagar. ARTON! (det går framåt…neråt.) Och för att göra det lite extra skojigt ska jag nu meddela att jag jobbar imorgon, ledig fredag, lördag. Jobbar söndag, måndag, tisdag, onsdag och torsdag sedan är jag friiiiiiiiiiiiii! Ses I dimman, hepp!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0