Fyllefan

Jag skrev nyss ett långt inlägg om min gårdag. Det försvann. Jag blev svinförbannad och drar den korta versionen istället.


Jag; full. Går hem från puben och in på den lokala närbutiken för att inhandla öl och vin. Inte ett dugg nödvändigt men I mitt svaga tillstånd lät det som en bra idé. Tar en flaska vin under armen, plockar upp en läskflaska med den andra. Och det var då det hände; olyckan som borde varit så jävla lätt att förutse. Jag skulle vilja skylla på att flaskan var hal, men jag antar att jag måste erkänna att jag var lätt berusad. Vilket som…den förbannade petflaskan glider ur min hand snabbare än någon hinner reagera, den dunsar I golvet, korken spricker och flaskan börjar snurra runt runt på golvet som en jävla raket med läsk sprutandes över hela golvet och halva affären. Tjejen från jobbet jag pratade med såg skräckslagen ut, låtsades inte känna mig och sprang därifrån fortare än jag sett någon springa förr. Själv stod jag kvar. Med en lätt ölmosig hjärna stirrar jag på förödelsen och fattar inte riktigt vad som pågår. Sedan vänder jag mig om mot personalen. Med panik I rösten ber jag om ursäkt säkert tjugosju gånger, ber om att få betala för eländet och försöker dölja att jag är ett billigt litet fyllo. De mumlar något om att olyckor händer och att det sett värre. Men jag lovar att inte återvända mer och de ser ganska nöjda ut med det. Jag sager inte ens något om det svindyra vinet jag plockat upp utan betalar snällt. Går därifrån. Hem. Gråter lite. Fan. Jag gillade den affären. Tur jag åker hem snart för annars skulle jag behöva hitta en ny affär. Suck…


Kommentarer
Postat av: lina

Hahah shit, otur där eller vadå?

Du skriver himla bra! (:

2010-06-27 @ 13:51:47
URL: http://lawliet.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0