Jag tror jag är lite lite hungrig

Det är så jävla sorgligt. Den där superkylen vi har…den svindyra silvriga saken som står där I köket, som säkert ska föreställa statussymbol…jag hatar den. HATAR. Den dör tre gånger I månaden. Minst. Då får vi slänga all mat, för den möglar på rekordtid. Helt ärligt. Jag har aldrig sett mat bli dålig så snabbt som den blir I vår kyl. Sedan köper vi inte någon mer mat. Ingen idé lissom. Sedan kommer laga-kyl-killen. Efter en vecka utan fungerande kyl. Han är här svinofta. Vi känner varandra ganska bra nu. Han fixar, vi kan köpa mat igen. Vi har mat I tre dagar och sen går eländet sönder igen. Så börjar det om igen. Så jävla frustrerande. Dessutom luktar det skitäckligt.

 

Idag är åttonde dagen utan mat I kylskåpet. Den lilla reserv av yoghurt jag slängde in I frysen är slut. Idag äter jag riskakor med marmelad på. För det är lite det som finns. Typ det enda. Jag vill ha ugnsbakad fisk med kantarellsås och färskpotatis, jag vill ha lammfilé med potatisgratäng, jag vill ha krämig lasagne…äh åt hellvete jag skulle nöja mig med spagetti och ketchup, en knäckemacka kanske. Måste äta någon dag nu tror jag…

 

Jag hade hoppats att kyl-snubben skulle hinna hit den här veckan, innan mamma kommer. Ser inte ut så. Jag som hade hoppats hinna köpa mat och fejka att vi äter. Ni vet, mammor blir så hönsiga när deras barn svälter. Men det ser ut som lilla mamma får knapra riskakor hon också, för någon kyl full med mat, det lär hon inte se skymten av.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0