Tiden är ur led i Lilla Landet Lagom

Vissa dagar, som igår, försover man sig. Andra dagar, som idag, vaknar man alldeles för tidigt. Vad fan är det för fel? Vad är problemet med att vakna I tid? Alltså, den tiden jag valt att vakna? SÅ jävla B. Är man född I Landet Lagom kan man ju tycka att det mesta ska vara just det, lagom. Men icke. Igår morse stängde jag snällt av alla väckarklockor och somnade om. Vaknade till ljudet av en motor som brummade utanför mitt fönster. Det råkade vara min skjuts till jobbet. Med bak och fram-vänd tröja och ut-och-in-vända trosor, okammat hår och ogjort ansikte var jag ute på en och en halv minut. Det var inte svinroligt. Idag vaknar jag 03.22. Ungefär 40 minuter innan beräknad uppstigning. 03.22 är fortfarande mitt I natten. Jag vet det, för jag hörde nämligen sambosarna gå och lägga sig för en sådär en halvtimma sedan. Så ledsamt. Med två arbetsveckor kvar att jobba ska jag inte klaga alltför mycket. Det finns de som har det värre. Det finns dom som måste stanna.

 

Ett ps: Jag kommer dock inte ta på mig ansvaret för att jag försov mig igår. Samma natt, 01.20, blev jag nämligen väckt av ett telefonsamtal från sverige. En alldeles lagom berusad väninna (oroa dig inte Camilla, jag ska inte avslöja att det var du) ringde för att…småprata? Jag vet inte vad hon ville…men hon sade I alla fall att jag fick skylla mig själv som blir väckt mitt I natten eftersom jag har telefonen påslagen. Nåja…jag skyller lite på henne också. Känns ganska bra. Hepp!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0