Det brinner!!

Jag lagade mat tidigare idag. Satte på grytan med kyckling och bacon och grädde och gönsaker, stängde dörren till köket och satte mig framför tvn. Plötsligt luktade det bränt. Mmm…jag kommer skylla på pannan om maten smakar skit. Det brann nästan lite. Fan. Eftersom halva rätten fortfarande satt fast I botten av wokpannan fyllde jag den med vatten och satte tillbaka den på spisen för att koka loss det brända. Sedan gick jag upp till mitt sovrum, pratade I telefon med mamma, facebookade lite och läste bloggar. Sedan tänkte jag gå ner. Det luktade bränt. Igen. Fan. Igen. Tittade in genom glasdörren till köket. Det var rökfyllt. Man såg ingenting. Alls. Inte ett dugg. Fast fönstret stod öppet. Och det luktade gammal brandrök I hela huset. Stängde av gasen, slängde ut pannan på bakgården och satte igång fläkten. På mindre än en timma har jag nästan bränt upp mitt hus två gånger. Oflyt. Ska inte använda spisen mer idag. Går och köper vin istället. För att lugna nerverna. Bättre så. Jepp.


Kommentarer
Postat av: Camilla

Vad sa du att du jobbade som??? =)

2010-03-04 @ 13:12:35
Postat av: Jennie

Det sade jag inte. Så det så!!

2010-03-05 @ 00:08:38

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0