Det vackrigaste

Jag såg något fantastiskt på väg hem från jobbet idag. Det var som att stiga In I en tidsmaskin och färdas tusen år bakåt I tiden. Det var som att träffa dinosaurierna eller Julius Caesar eller Abraham Lincoln…vilket som. Jag blev alldeles förvirrad, flinade glatt och igenkännande. En telefonautomat. För mynt! Den ni! Den var fin. Förmodligen äldre än min mormor. Fungerande. Tufft. Jag ska alltid ta den vägen hem från och med nu. Som att åka igenom ett litet museum varje gång….en mynttelefon…vackert…

 

Något annat som är vackert är att jag är ledig I tre dagar. Onsdag. Torsdag. Fredag. Om man säger de tre orden med en liten melodi blir det som en vacker vacker sång. Vackert. Jag har bestämt mig för att överkonsumera det ordet ikväll.

 

Dagens midday kommer från en burk. En glasburk med Tikka Masala. Det gillas. Det är alldeles för många kockar I det här huset för att man ska orka laga riktig mat varje dag. Det är också vackert.

 

Det vackrigaste; jag rymde från jobbet en och en halv timma för tidigt idag och dricker nu vin. HEPP!

 

 I mina ögon är du vackrast när du är nära...på håll ser du så dimmig ut och det värker.


Kommentarer
Postat av: mamma

DEt gör du alldeles rätt i, smiter o dricker vin. Kram

2010-03-16 @ 21:49:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0