Fort. Innan solen går ner.

Det blev en promenad i vårsolen i bästa pensionärsanda. Samtidigt tvingades jag uträtta tråkiga vuxenärenden i form av bank och post och affär. Dock fick jag bränna pengar, som är bland det bästa jag vet, så det jobbiga var lite värt det. Nu. Sitta på trappan på bakgården med en öl i ena handen, en cigg i andra och solen i ansiktet. Jag klagar inte. Alls. Nog för att vår bakgård ser ut som ett skitigt ghetto, men om man blundar kan man låtsas som om det inte är så. Sedan. Laga mat, städa lite...öppna det där vinet... Låtsas som om jag inte ska jobba imorgon. Min kväll har ganska hög mysfaktor och den spenderas med allas min favorit; mig själv. Eventuellt sparar jag lite vin till kombon. Kanske.




Det är fint...landet jag bor i...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0