Jag är så belevad

Skönt. Nu är klockan två. Jag är svintrött. Jag känner för att gå upp, ta en cigg och en kopp kaffe. Läsa sportdelen i tidningen om hur celtics manager fått sparken efter deras senaste förlust. Jag tycker så synd om någon som får sparken och blir arbetslös för att tjugo snubbar inte kan sparka på en boll utan en manager. Skitsamma. Jag vill stå i mörkret i mitt kök, hänga över bänken och kedjeröka och vänta på att det ska bli morgon och vara sådär trött att man mår illa. Det vill jag göra. Inte sova. Alls.


Jag gillar kultur, förresten. Fin musik och böcker och konst och tatueringar och underliga konstellationer i parker som man vill fnissa åt för att de är så jävla fula. Det gillar jag. Kultur. Det är belevat att gilla kultur.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0