Jorå...det regnar.

Jag säger alltid att jag älskar regn….och det gör jag. På riktigt. Jag älskar det. Jag tycker om att stå ute I regnet och bli blöt och rufsig I håret och plaska med skorna I en vattenpöl. Jag tycker om när sminket rinner och ansiktet är fläckigt och våta hårtestar klistrar sig längs mina kinder. Kärlek. Men idag, när jag hade en massa planer på långpromenader och storhandling har det regnat hela dagen. Och helt ärligt var jag inte jättesugen på att promenera med tunga Makassar I regnet. Det är inte alls roligt. Regn är bara roligt när det är mysigt och romantiskt. Det är inte mysigt att släpa mat genom ösregn. Därför har jag inte gjort något alls idag. Och jag skäms inte ens för det. Jag ska även lägga mig tidigt ikväll eftersom morgondagen kommer bli fruktansvärd. Jag hade andra planer för kvällen, som lät roligare…men sova är inte jättedåligt heller. Speciellt när det regnar utanför fönstret.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0