Mitt mitt i natten

Jag klev precis upp ur mitt badkar. Som jag legat I I en timma. Med öppen dörr. För det är ingen hemma och jag är svinnöjd. Klockan är halv ett och jag tänker bädda ner mig I soffan med feta täcken och kolla på tv hela natten. Och sova hela (nåja, halva) dagen imorgon. Den där lyxen att ha ett eget hem är lite långt från min fattningsförmåga just nu. Även om jag haft min egen lägenhet I åtta år så känns 7 månader I samma hus som människor jag inte valt själv väldigt långa. Det är lugnt. Det är bra. Jag njuter desto mer av de få gånger jag har nätterna för mig själv då. Mmm….förmodligen tänker jag röka I soffan också, utan att öppna ett fönster. Kanske till och med dricker mitt kaffe under täcket och smular på golvet, utan att torka upp det direkt. Jag ska leva vilt!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0