På andra sidan gryningen

Vad. I. Helvete?? Jag är uppe. Innan klockan fem. I mitt förra liv, mitt riktiga liv, hade jag vägrat kliva ur sängen innan tio, helst. Gärna inte innan lunch, men tio är okej om man måste. Men nu...fem??? Inte okej!! INTE! Hur hamnade jag här? På fel sida om gryningen? Inte svinimponerad. Men jag är lite nöjd över att jag inte ser ut eller känner mig som en zombie. Det kan ha lite att göra med att jag somnade klockan sex igår kväll. Det var en smärre chock. Men jag gillart. Jag såg inte ens mitt kök igår. Kom hem, in genom dörren, upp i sovrummet och Bom så var jag borta. Det var skönt. Kanske inte lika kul när jag vaknade klockan två och var klarvaken, men fan, somna om klarar man alltid av. Nu. Jobba. Orkar inte mer. Jag skulle nog kunna stanna i sängen och kolla på film hela dagen. Jepp.

Jag såg aldrig solen gå ner men jag är vaken i tid för att se den gå upp.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0