Det blommar

Alltså…jag gör det HELA tiden. Blogg.seà nytt inläggà eh…tomt. Jag kommer fan inte längre än så och så inser jag att det redan har gått fyra dagar igen. Mamma kan trösta sig med att hon inte missar något. Det händer ingenting I alla fall.

 

Idag kom jag hem efter jobbet, kombon var hemma och jag insåg att gräsklippet måste packas I sopsäck och de där blommorna jag köpte måste planeteras. Lite chockad blev jag när det var på kombons initiativ vi rörde oss mot trädgården. Han är inte svinkänd för att vara speciellt…hushållig av sig. Han tog tag I en säck…och höll upp den åt mig medan jag slängde ner gammalt gräs I den. I en minut ungefär. Sedan tyckte han att det var tråkigt, gick in igen, öppnade en öl och satte på musik. Mmm…jag låg på alla fyra I rabatten och grävde gropar åt nya plantorna. Han bidrog genom att öppna fönstret så jag kunde höra musiken. Tack. Fint.

 

Kinamat, storstädning, utrensning och hårfärgning. Trött nu. Mmm.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0