Ett år

Jag ville bara uppmärksamma att idag är det exakt ett år sedan jag flyttade hit. Ett år. Det gick fort måste jag säga. Jag måste varit full ofta. Det var skoj. Och varmt. Och stressigt.

 

Jag har bott på tre olika ställen med tre olika människor. Ombyte förnöjer. En gång bodde jag I en lägenhet med en dusch man inte kunde snurra runt I. Om man ville raka benen fick man sitta på toalettstolen. I duschen var det omöjligt. En gång rakande jag benen I en balja I vardagsrummet. Man fick vara innovativ I det råttboet. Ett par gånger funkade inte duschen alls då fick man tvätta håret I diskhon. Inte I handfatet I badrummet. Det var för litet. Diskhon var fine. Dessutom var det svinkallt där. Jag var kall hela tiden. Det var dåligt.

 

Sedan bodde jag I ett hus med en dusch som inte fungerade alls. När jag flyttade in sade dom att det skulle finnas kallvatten I den. Det gjorde det inte. Då fick man duscha på jobbet. Synd att duschen I mitt omklädningsrum också är trasig. Hela tiden. I ett år nu. Då duschade jag I killarnas omklädningsrum. Varje dag I en månad. Pish.

 

Nu bor jag I ett hus med ett vackert kök och badkar. Det är bättre. Mycket. Förutom att jag fick en gasräkning på 8000kr. Det var sådär. Och jag gillar 50% av de jag bor med. Det är också okej. Hälften är bättre än inget alls.

 

Allt det roliga skriver jag om när jag inte är fullt så trött.

 

Men Jeeei Me!! Ett år I Skottland. HURRA!!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0