Invandrarungen goes crazy!

Efter 14 timmars sömn vaknade jag av solen som sken in I mitt rum. Inte jättejobbigt när jag kom på att jag är ledig idag. Gick upp vid nio….skulle aldrig hända I mitt vanliga liv men mitt vanliga liv är satt på paus medan jag bor här.

 

Jag ägnade ett par timmar åt att hata gräsklipparen. Den jävla maskinen är fan från helvetet. Hur fan kan en gräsklippare inte klippa gräs? Den brummade, den lät…den slet upp gräs från marken som om det vore på liv och död…mest död måste jag säga. Den klippte inte ett dugg. Den massakrerade hela jävla gräsmattan. Men man kan säga att det som innan var en vildvuxen, skitful bortglömd skamfläck I vårt område tidigare nu är en kortare version av just det…bara lite mindre grön. Jag jobbar vidare på den 3x2m stora fläcken på framsidan vi kallar trädgård. Målet är att fejka en rabatt också. Kanske få gräset att bli grönt Istället för gult och dött, dra upp ogräset… Just nu ser det ut som en evighetsplan och jag är inte svinnöjd.

 

Vad som var allra roligast var att under tiden jag sparkade lite på min brummande mördarmaskin kom granngubben ut…han bor I huset bredvid med fabulous gräsmatta, blommor I raka rader I sin rabatt och perfekt trimmad häck. Jag misstänker att han hatar att bo bredvid oss. I huset där det bor massa olika utlänningar hela tiden, där ingen klipper gräset, där hela områdets chipspåsar ligger samlade I ett hörn för att vi bor så pass till att allt skräp blåser in på vår tomt, där man skiter I att stänga grinden ibland, där soptunnan ofta står ute en dag extra…ni vet…irriterande granngrejer. Alla fall…gubben med den fabulous gräsmattan kommer ut…tittar på mig…sager ingenting. Inte ett ord. Men I den stunden, I den lilla millisekund jag ser In I hans ögon kan jag läsa hans tankar. På riktigt. Jag ser vad han tänker när han ser mig där I pyjamasbyxor, skitiga gympisar och gräsklippare I högsta hugg. Det är bara ett ord, ett enda…men det är ett intensivt ord och man ser att en fet jävla stenbumling kyfts från hans ena axel. Äntligen. Äntligen, tänker han. Äntligen gör de förbannade invandrarungarna något åt den fula jävla tomten. ÄNTLIGEN!!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0