Rena trosor är A och O

Alltså…nu har jag suttit I 25 minuter och stirrat på en blank bloggsida. Det här är vad de kallar tvångsbloggning. Jag känner mig liksom tvungen. Tvingad. Inte under hot, men under mammas vakande ögon. Jag vet att hon är lite irriterad varje gång hon knappar in bloggnamnet I adressfältet och samma jävla inlägg som var där för fem dagar sedan fortfarande stirrar tillbaka elakt på henne. Jag vet det. Hon säger det inte rakt ut, men de där suckarna…de där anklagande suckarna knackar mig I bakhuvudet varje kväll när jag lägger mig utan att skriva något. Jag är vanligtvis en ganska god dotter. Ganska I alla fall. Jag borstar tänderna minst två gånger om dagen, respekterar äldre människor (de som inte är idioter alltså…), hjälper min mamma att dammsuga ibland (när jag är I landet) och jag har alltid rena underkläder på mig. Rena underkläder är nästan viktigast. A och O I mammas uppfostran. För när jag var liten sade mamma alltid att vi alltid måste ha hela och rena trosor på oss…ifall att… Jag undrade alltid vad det där ifall att betydde, men växte upp med idén att det förmodligen var ifall man skulle bli kidnappad genom sitt sovrumsfönster mitt I natten. Klok unge. Idag tror jag att det är ifall man blir påkörd av en bil och måste till akuten. Skämmigt med hål I trosorna när huvudet är krossat. Det förstår ju vem som helst att man inte vill visa doktorn. Prioritera. I slutändan är vi I alla fall tre systrar som VET hur viktigt det är med unerlivshygien. Och DET, mina vänner, är inte fyfan.

 

Jag har även en mormor som lärde oss att kineser kom krypandes ur vår sandlåda på nätterna. Det skrämde vettet ur oss. Lite som The ring

 

…och jag har en farmor som varje sommar vid våra besök serverade sprängd anka. Det var traumatiskt för en sjuåring. Och egentligen var det kyckling. (somrarna hos farmor bestod även av tv3 och det högst fantastiska tvprogrammet TuttiFrutti. Mycket nakna kvinnor och mycket vårtgårdar. Också väldigt nyttigt för en sjuåring.

 

…och det är de tre kvinnorna jag är närmast besläktad med, förutom mina systrar. Jag ville bara att ni skulle veta det. Innan ni börjar anklaga mig för en massa saker…


Här är hon...söta mamma a.k.a Trospolisen


Kommentarer
Postat av: mamma

Helt rätt, jag har suckat varje morgon. Men nu är jag glad,döroligt inlägg (trospolisen)haha. Älskar dig.

2010-05-21 @ 09:55:21
Postat av: Jennie

Vet jag val...jag kanner min mamma. Tur att det blev nat roligt da... Alskar dig ocksa!!

2010-05-21 @ 20:30:19

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0