Min mammas dag!!!

Det är morsdag idag. MIN. MAMMAS. DAG. Min mammas. Grattis till min mamma!

 

10 bra saker med min mamma;

  1. Hon har fint lockigt hår som jag har ärvt. (Det är inte svinkul när det är fuktigt ute men det är finare än rakt och fult hår)
  2. Hon är väldans snäll.
  3. När vi var små läste hon tusentals böcker för oss. Det gjorde åtminstone mig ganska intelligent.
  4. Väldigt spontant kan vi dricka massor av vin tillsammans. Hon säger sällan nej. Det är bra när man är vinsúgen.
  5. Mamma är bra på att laga mat. Om inte hon var bra på det skulle inte jag vara kock nu. Skulle förmodligen vara halvkass kassa-arbetare.
  6. När vi var små gjorde hon så mycket knäppa saker att det uppmuntrade mig att skriva sagor om henne. “Godnattsagor för små mammor”, tror jag den hette. Den var svindålig men mamma sade att det var jättebra. Jag älskar henne för att hon ljög för mig. Jag skrev mera och blev litelite bättre.
  7. Mamma vägrar bli gammal. Snart är vi jämngamla. Säger vi. Egentligen har jag alltid varit äldre än henne. Det är roligt och jag älskar henne för det också.
  8. När jag var bebis pratade hon massor med mig. Hela tiden. Hon lät som en helknasig virrpanna som pratade med sin katt. Jag pratade flytande tidigt och lät svinintelligent. Det var så jävla bra av henne. Smart mamma.
  9. Mamma fixade alltid finfina födelsedagskalas när vi var små. Bakade tårtor som kunde köpa till och med mig kompisar.
  10. Mamma har alltid älskat oss för mycket. Om man kan det…oftast glömmer hon sig själv. Min mamma är världens bästaste mamma. Eller I alla fall världens bästa för mig. Kan inte komma på nån jag hellre skulle vilja ha. :D


 Om jag fick bestämma skulle alla dagar vara min mammas. Om hon delade dom med mig alltså…Mig och ett par flaskor vin.


Älskar dig mammi och hoppas du får en fabulösisk dag!!!




Kommentarer
Postat av: Lilla lillasyster

jag slår vad om att mamma kommer gråta en skvätt nu...

2010-05-30 @ 07:21:12
Postat av: Anonym

Tack hjärtat det var underhållande o rart, trospolisen.

2010-05-30 @ 09:51:04

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0