Dårar är vi allihopa

…och jag vet inte hur jag ska få tankarna att sluta dansa kring saker som Du och regn och musik och havet. Jag vet inte hur jag ska få sången om dig ur mitt huvud, hur jag ska få tonerna att dö ut. Och jag vet inte hur mina ögon ska sluta se, hur mina fingrar ska sluta känna, hur mitt hjärta ska sluta kittlas men jag vet att vi är lurade. Jag, mitt huvud och mitt hjärta. Vi ser vad vi vill och blundar för resten och vi lever i mörker och vi vet vi vet vi vet att ljuset i tunneln är en fabel för vi har aldrig sett det men vi väntar… Men vi som tror på Dårar får skylla oss själva. Vi vet ju vi vet ju att de ljuger och bedrar och lever lyckliga i sina egna dimmor och vi tillåter oss dras med, dras ned och vi drunknar.

 

Men det är vi och du och jag och han och vi gör samma sak. Samma samma samma lika och det är inget nytt och inget konstigt det bara är…så. Vi är stöpta i samma form och tror på samma lögner och ingen vågar prata högt jag vill skrika.

 

Vem kallade du Dåre?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0