Det nya, det snygga, det vackra

Jag har förätit mig på kebab idag. Jag mår lite illa, skulle kunna spy om det inte vore för min starka motvilja till just det fenomenet. Jag brukar vägra. Det funkar. I övrigt är det ganska bra. Jag är så jävla peppad på min höst. Det nya, det snygga, det roliga, utmanande, fräscha, häftiga… Det kan fan bara bli bra. Vi tvärvägrar allt annat. Man kan göra så. Bara vägra böja sig, vägra låta det gå åt helvete, vägra låta det bli något annat än fabulösiskt. Så det har vi bestämt. (Jag alltså) Så ni som trodde något annat, hösten blir fantastisk! Jag säger bajjbajj till det som var mitt gamla sociala liv och säger häjjhäjj till det nya. Det som blir långa arbetsdagar med nya människor och nätter med få sömntimmar. Jag ser fram emot det som fan och jag kommer se ut som en zombie, blek och jävlig. Tur man inte var någon solbränd pingla innan. Tur man redan är blek och svart och som tagen ur en vampyrroman. Ingen kommer se skillnad. Jag kommer vara lika jävla snygg som innan. Lite gladare bara. DEN NI!

 

Min nya passion är nyponsoppa. Det känns som om jag vill sätta mig ner med en korsordstidning, sticka ett par sockor, ha katten i knät och smutta på en kopp silverte. Jag ville bara lägga till det.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0